Koolhydraatarme broodjes (zonder bloem)

Zoals je al kon lezen in mijn vorige blogje(s) ben ik bewuster met mijn voeding bezig en experimenteer ik nu en dan ook al eens met koolhydraatarme gerechten. Dit recept voor broodjes beviel me heel erg. Je kan bovendien echt helemaal je zin doen qua smaken. Het basisrecept is top en je kan er dan ook nog eens ingrediënten naar smaak aan toevoegen. Leuk én lekker! O ja, en ook héél gemakkelijk en snel te maken!


Dit heb je nodig:
(voor 8 kleine broodjes)

2 eetlepels amandelmeel (of amandelpoeder)
2 eetlepels kokosmeel (of kokospoeder)
2 eetlepels lijnzaad (of andere zaden)
2 theelepels bakpoeder
2 eetlepels roomkaas (of kwark)
2 eieren
20 g roomboter
snuifje zout

naar smaak ook toe te voegen: Italiaanse kruiden en/of geraspte kaas en/of olijven of kaneel of ... (wat je maar wil)

Verwarm alvast de oven voor op 180°C.

Smelt de boter in de magnetron of in een potje op een laag vuur

Meng alle ingrediënten goed door elkaar.
Voeg daarna beetje bij beetje tijdens het roeren 2 eetlepels water toe.


Vet 8 bakvormen van +/- 10 cm goed in met boter of olie. Ik nam hiervoor een muffinblik. Verdeel het beslag over de vormen en bestrooi desgewenst met nog wat pitten / zaden.


Bak 15 tot 20 minuten in de op 180°C voorverwarmde oven. Laat ze een minuut rusten in de vormen en haal ze er dan uit. Laat de broodjes helemaal afkoelen en dan... smullen maar!


(recept uit 'Lekker en makkelijk koolhydraatarm')

Reacties

Populaire posts