Tomatenstoof met ei

Alweer een heerlijk vegetarisch gerechtje... Lekker pittig gekruid en een eitje er bovenop. Mjammie!


Dit heb je nodig:
(voor 2-3 personen)

1 kleine ui
1 teentje knoflook
1 rode paprika
2 eetlepels tomatenpuree
800 g gepelde tomaten in blokjes (blik)
1 theelepel paprikapoeder
1/2 theelepel komijnpoeder
zout en peper
snuifje witte suiker
300 maïs (blik)
2-3 eieren
handvol verse peterselie
(stokbrood voor erbij)

Pel en versnipper de ui en de knoflook. Was de paprika, snijd hem doormidden, verwijder de pitjes en snijd hem in blokjes.

Verhit wat olijfolie in een grote diepe pan (waarop een deksel past). Fruit de ui en de knoflook in de olie en voeg daarna de paprika toe. Bak deze kort even mee.

Roer dan de tomatenpuree en de gepelde tomaten erdoor. Breng alles op smaak met paprikapoeder, komijnpoeder, zout, peper en een snuifje suiker. Kook dit afgedekt 15 minuten op een laag vuur.

 
Laat de maïs uitlekken en roer deze door de tomatenbereiding. Laat nog een vijftal minuten zachtjes koken.
 


Breek de eieren apart van elkaar in een kopje. Schenk ze een voor een voorzichtig op de tomatenstoof. Laat ze afgedekt nog een zestal minuten stollen.

Hak of knip de peterselie fijn en bestrooi het gerecht ermee.

Serveer met stokbrood en... geniet!!

 
(recept uit 'Koken & Genieten - oktober 2013)

Reacties

  1. heeeerlijk!, alleen een tip koop nooit een houten keukenblad. ik heb dit gemaakt en kreeg allemaal vlekken in me keukenblad die er niet meer uitgingen. ik werd nu gedwongen om een nieuw keukenblad te score en nou moet ik zeggen ik ben heel te vrede met me natuursteenwerkblad die ik gekocht heb via http://keramiekwerkblad.be/keukenblad/. nu kan ik alles er over heen gooien en alles gaat er uit. tevens door gaan met die heerlijke recepten! bedankt

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hi! I would like to invite you to check out our site www.volrecepten.nl . Adding your blog to our site will make your recipes available to many more users and help you get more visits to your blog.
    I hope to see you there soon!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts