Proefpakket deel 1: snelle pasta

Onlangs kreeg ik een leuke e-mail: of ik een pakket lekkere producten wou uittesten en mijn bevindingen dan op mijn blog wou posten? Tuurlijk, geen probleem! Waarom zou ik 'nee' zeggen tegen een doos met lekkernijen die zomaar gratis en voor niks aan mijn deur wordt afgezet?! Slechts enkele dagen later stond deze doos naar me te lonken in mijn keuken:


De buit:
- 1 doosje makreelfilets van Cocagne
- 1 doosje sardienen van Cocagne
- 1 blikje ananasschijven van Dole
- 2 doosjes tomatenconcentraat van Elvea
- 1 brikje tomatenbasis voor pizza van Elvea
- 1 pak risotto-rijst van Scotti
- 1 pak pasta (fusilli) van CBG-brands
- 1 zakje gedroogde cranberries van Bonner
- 1 flesje olijfolie extra vergine van Filippo Berio

Een dag later zochten mijn man en ik naar een gerechtje om snel klaar te maken. We hadden nog wat kerstomaatjes over van de dag voordien en haalden er nog snel wat gemengt gehakt bij. Samen met de pasta en het tomatenconcentraat uit mijn 'toverdoos' maakten we hiervan een supersnelle pasta!


Dit heb je  hiervoor nodig:
(voor 2 à 3 personen)

250g pasta (in mijn geval dus fusilli in 3 kleuren - zie afbeelding in het recept)
een scheutje olijfolie
350g gemengd gehakt
1 doosje tomatenconcentraat
een 10-tal kerstomaten
een handjevol verse basilicum + wat extra blaadjes voor de afwerking
een snuifje peper

Breng eerst ruim wat water aan de kook met een snuifje zout en bereid de pasta zoals aangegeven op de verpakking.

 
Verhit wat olie in de pan en bak het gehakt rul (roeren en pletten tot je allemaal kleine stukjes hebt).
 
Als het gehakt bijna gaar is, voeg dan het doosje tomatenconcentraat toe. Werp het doosje niet meteen weg, maar vul het meteen daarna met water (bijna helemaal vol) en voeg ook het water toe. Het tomatenconcentraat wordt op die manier aangevuld met water zodat een lekkere saus ontstaat.
 
 
 
Snijd de kerstomaatjes doormidden en voeg ze toe. Roer alles door elkaar. Voeg nu wat peper toe. Knip er op het einde de basilicumblaadjes bij en roer het mengsel nog eens goed door elkaar.
 
 
Giet de pasta af en roer er een scheutje olijfolie door.
 
 
Schep de pasta in diepe borden of schaaltjes en schep het gehakt er bovenop. Werk af met enkele basilicumblaadjes.
 
 
En wat vonden we nu van dit gerechtje?
 
Het is dus inderdaad heel snel klaar en dat is wel handig als je niet veel tijd hebt. Ik ben eigenlijk niet zo vertrouwd met tomatenconcentraat. Ik heb het al wel eerder gebruikt, maar in de meeste snelle gerechten gebruik ik gewoon tomatensaus. De smaak van het concentraat (aangevuld met water) is iets anders, maar zeker niet slecht. Een eenvoudig pastagerechtje dus! Zeker geen ongelooflijke smaakbom, maar zeker wel oké om vlug een 'kids-proof' maaltijd op tafel te toveren!
De pasta in drie verschillende kleurtjes werd hier absoluut goedgekeurd door de kinderen.
We deden zelfs een blinde smaakproef om mogelijke verschillen tussen de kleurtjes te ontdekken, maar het werd eerder gokwerk en we hebben dus geen duidelijk verschil ontdekt.
 
 

Nu heb ik nog een doosje tomatenconcentraat over en ik heb al wel een idee wat ik ermee kan doen... En ook over de andere producten denk ik nog volop na. Binnenkort dus zeker deel 2 van de producten van het proefpakket! :)


Reacties

Populaire posts