Zoete aardappel met cottage cheese, radijs en lente-ui

Als je onze oudste zoon (8) vraagt wat zijn lievelingsgroente is, antwoordt hij steevast 'bataat'. Dat is een ander woord voor de zoete aardappel... Of het echt als een groente mag aanzien worden weet ik niet goed (ik denk het wel?), maar feit is dus dat hij er helemaal dol op is. Manlief en ik vinden zo'n zoete aardappel ook wel lekker, maar we worden die smaak al gauw wat beu. Daarom gebruikte ik voor dit recept zowel zoete als gewone aardappelen... Voor ieder wat wils!


Dit heb je nodig:
(voor 4 personen) 

4 of 8 zoete / gewone aardappelen (naargelang de eetlust en het formaat van de aardappelen)
5 radijsjes
2 lente-uitjes
200g cottage cheese
een handvol kiemen / scheuten naar keuze (ik nam luzernescheuten / alfalfakiemen)
een snuifje (zee)zout

Prik met een vork wat gaatjes in de aardappelen en plaats ze dan in de magnetron op 800 watt. Zoete aardappelen hebben ongeveer 10 - 13 minuten nodig, gewone aardappelen 12 -15 minuten.



Snijd de (gewassen) radijzen in kleine stukjes en snijd ook de lente-uitjes in ringen. Meng de radijzen en de lente-uitjes met de cottage cheese en een snuifje (zee)zout.


Als de aardappelen gaar zijn, snijd ze dan open en vul ze met het cottage-cheese-mengsel. Leg de kiemen bovenop. Lekker!!!


(receptje uit maandblad Libelle Lekker)

Reacties

Populaire posts