HONDENKOEKJES met banaan, pindakaas en havermout

Inmiddels was het alweer van maart geleden dat ik een recept postte. Hoog tijd dus om nog eens te bloggen! Zoals ik toen zei hebben wij een super lief nieuw gezinslid waar heel wat tijd en energie in kruipt. Lou is ondertussen een flinke puppy van 5 maanden (Golden Retriever). Ditmaal deel ik geen 'mensenreceptje' maar wel een recept voor hondenkoekjes! Als je de ingrediënten bekijkt, zie je dat ze ook perfect eetbaar zijn voor mensen, maar ze zijn dus bedoeld voor honden. Of de koekjes in de smaak vallen bij Lou? Jaaaaaaaa, wees daar maar zeker van!



Dit heb je nodig:
(voor zo'n 1,5 bakplaat vol koekjes)

140 g volkorenbloem
50 g havermout
80 g pindakaas (zonder de zoetstof xylitol)
1 banaan
1 ei

Verwarm alvast de oven voor op 150°C.

Pel en prak de banaan met een vork.

Meng alle ingrediënten samen in een mengkom tot een stevig deeg. Ik deed dit met mijn handen en zo lukte het prima.

Bestuif je werkblad met wat bloem, leg het deeg erop, bestuif ook dit met een beetje bloem en rol het uit met behulp van een deegroller. Het deeg moet ongeveer 0,5 tot 1 cm dik zijn.


Steek met vormpjes figuren uit het deeg en leg ze op een met bakpapier beklede bakplaat. Ze zetten niet uit, dus je mag ze best dicht bij elkaar leggen.

Bak de koekjes (afhankelijk van het formaat) 18 à 25 minuten in de op 150°C voorverwarmde oven.

Laat ze afkoelen op een rooster.


Bewaar ze op een koele en droge plek.

SMULLEN MAAR!

P.S. maak de koekjes bij voorkeur niet al te groot en beperk de hoeveelheid die je geeft (een klein verwennerijtje tussendoor dus!)
Voor honden met een granenallergie, kan je de volkorenbloem vervangen door bijvoorbeeld gemalen havermout (havermeel), maïsmeel, rijstmeel, ...


(recept uit het magazine van Medpets) 

Reacties

  1. Dankjewel Eva, ga ik zeker eens doen voor ons Junneke☺️

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts