Aardappel-eiersalade met zalmblokjes

Nog zo'n receptje dat al van 2009 in mijn receptenmap zat te wachten tot ik het eens zou klaarmaken. Na 14 jaar verscheen het dan eindelijk op tafel. (ik bewaar gewoon veel te veel recepten! ;)) Wauw, super lekker en absoluut voor herhaling vatbaar!! Het originele recept is een hele snelle versie met gekochte aardappelsalade. Ik maakte hem zelf, maar dan nog is het een super gemakkelijk en snel recept! Maken dus!!


Dit heb je nodig:
( voor 4 personen)

1 kg vastkokende aardappelen
150 g Griekse yoghurt
1 à 2 eetlepels mosterd
1 à 2 eetlepels mayonaise
peper en zout

--> Wil je het nog gemakkelijker maken? Vervang dan bovenstaande ingrediënten door 1 kg aardappelsalade uit de winkel.

3 eieren
50 g kappertjes en augurken (mix, 25 g van elk of net zoals je liefst wil)
1/2 bosje verse bieslook
500 g zalmfilet
peper en zout


Schil de aardappelen en snijd ze in blokjes van 2 à 3 cm. Kook ze gaar in ongeveer 15 minuten.
Kook ondertussen ook de eieren in 10 minuten hard.

Snijd de augurken in reepjes en zet samen met de (uitgelekte) kappertjes even opzij.
Snijd of knip de bieslook in ringetjes.


Spoel de aardappelblokjes in koud water tot ze zijn afgekoeld. Laat ze goed uitlekken. Meng ze vervolgens met de yoghurt, de mosterd, mayonaise en wat peper en zout.

Schep de augurken, kappertjes en bieslook door de aardappelsalade.

Pel de hardgekookte eieren en snijd de in kleine blokjes. (ik gebruikte hiervoor mijn 'nicer dicer')
Roer de eiblokjes ook door de aardappelsalade.


Snijd de zalm in blokjes, kruid met peper en zout en bak een drietal minuten in een scheut olijfolie. Keer de blokjes regelmatig om zodat ze aan alle kanten mooi goudbruin gebakken worden.

Serveer alles samen. Smakelijk!


(recept uit Koken & Genieten)

Reacties

Populaire posts