Quesadilla's met tomatensalsa

Quesadilla's stonden al een hele tijd op mijn 'to-makelijstje' en nu ik ze uiteindelijk gemaakt heb, vraag ik me af waarom ik dat nooit eerder gedaan heb! Erg lekker en bijzonder makkelijk te maken! Mmm!!!!


Dit heb je nodig:
(voor 4 personen)

4 tortilla's
4 eetlepels pitloze olijven
6 lente-uitjes
6 tomaten
4 groene pepers
200 g geraspte cheddar
1 rode (of gewone) ui
2 eetlepels witte balsamicoazijn
4 eetlepels olijfolie
snuifje suiker
enkele takjes peterselie
peper en zout

Verwarm de oven voor op 200°C.

Snijd de olijven en de lente-uitjes in plakjes en de tomaten in kleine blokjes (pitjes eerst verwijderen).Snijd de pepers in de lengte doormidden, verwijder de pitjes en snijd in stukjes.

Meng de olijven, lente-uitjes en pepers met de helft van de tomatenblokjes. Breng dit mengsel op smaak met peper en zout.

Verdeel eerst de kaas en dan het tomatenmengsel over één helft van elke tortilla en vouw de andere helft eroverheen.

 


Leg de tortilla's op een met bakpapier beklede bakplaat en bak een tiental minuten in de oven.

Nu de tomatensalsa nog...
Pel en versnipper de ui. Roer de balsamico, de olie, zout, peper en een snuifje suiker door elkaar. Meng tenslotte de overige tomatenblokjes met de ui en de vinaigrette.

Neem de quasadilla's uit de oven en snijd ze doormidden zodat je driehoekjes krijgt.

Serveer de salsa bij de quesadilla's. Werk af met fijngehakte peterselie. Smakelijk!!!


(recept uit Koken & Genieten)

Reacties

Populaire posts