Quiche met spinazie, kerstomaatjes en pijnboompitten (veggie)

Toen er onlangs een vriend van een van de zonen mee kwam eten, vroeg ik hem of hij graag quiche at. 'Wat is dat nu ook alweer?' vroeg hij zich luidop af. Gelukkig heb ik altijd wat knipsels liggen met recepten die ik her en der verzamel. Ik liet hem kiezen tussen drie quiches. Op basis van het fotootje koos hij deze uit. En dat heeft hij (en ons hele gezin) zich zeker niet beklaagd! Voor we het wisten waren de twee quiches die ik maakte (2x dezelfde) tot op de laatste kruimel verorberd. Geslaagd dus!


Dit heb je nodig:
(voor 1 quiche)

1 rol kruimeldeeg (koelvak)
600 g verse bladspinazie
1 ui
1 teentje knoflook
300 g kerstomaten
4 eieren
150 g roomkaas (type Philadelphia), op kamertemperatuur
4 eetlepels pijnboompitten

Verwarm alvast de oven voor op 180°C.

Pel en versnipper de ui en de knoflook.
Was en halveer de kerstomaten.

Verhit wat olie in een grote pan en fruit er de ui en de knoflook in. Voeg beetje bij beetje de spinazie toe en laat hem slinken. Schep geregeld om. Bak tenslotte de tomaatjes kort mee.

Rol het kruimeldeeg uit in een taartvorm en verdeel het groentenmengsel hierover.

Kluts de eieren en de roomkaas door elkaar en kruid met flink wat peper en zout. Schenk dit mengsel over de groenten en bestrooi met de pijnboompitten.



Bak de quiche 35 à 40 minuten in de op 180°C voorverwarmde oven.

Lekker!


(recept uit Koken en Genieten)

Reacties

Populaire posts