Zalmspiesjes met courgette en stokbrood & dillesaus

Vier courgettes recht uit onze moestuin... Daar moest ik absoluut iets lekkers mee maken! Bovendien hadden we nog wat stokbrood over van de vorige dag. Toen ik in mijn receptenmap dit recept tegen kwam, bestond er geen twijfel over: dit zou ik maken! Een super eenvoudig recept met een fantastisch resultaat. Echt heel lekker!! De overige twee courgettes verwerk ik vandaag in een ander gerechtje...


Dit heb je nodig:
(voor 4 personen)

300 g zalmfilet
2 kleine courgettes
200 g stokbrood (een dag oud of vers)
200 g zure room
3 eetlepels verse dille
scheutje olijfolie
snuifje suiker
peper en zout

EXTRA: lange spiesjes (metaal of hout)

Verwarm alvast de oven voor op 180°C en bekleed een bakplaat met een vel bakpapier.

Snijd de zalm in blokjes, de courgettes in schijfjes en het stokbrood in plakjes.

Prik afwisselend een stukje zalm, courgette en brood op de spiesjes. Leg de spiesjes op de met bakpapier beklede bakplaat. Besprenkel ze met olijfolie en kruid met peper en zout.

Bak de spiesjes 20 minuten bovenaan in de op 180°C voorverwarmde oven.

Versnipper de dille (met een schaar) en roer door de zure room. Breng het sausje op smaak met een snuifje suiker en wat peper en zout.



Genieten!


(recept uit Libelle)

Reacties

Populaire posts