Ovengegaarde spaghetti met feta (vegetarisch)

Dat ik niet dol ben op pasta is geen geheim. Dat heb ik hier weleens eerder vermeld. Met name spaghetti kan me zelden bekoren. (ravioli en gnocchi zeggen me iets meer) Toch viel mijn oog op dit recept van ovengegaarde spaghetti. Origineel en gemakkelijk: ik besloot het te proberen. En daar heb ik absoluut geen spijt van. De spaghetti was heerlijk al dente en die feta erbij ... Mmm, écht lekker!

Dit heb je nodig:
(voor 4 personen)

350 g spaghetti
2 blokjes groentenbouillon
250 g kerstomaten
1 teentje knoflook
2 theelepels Italiaanse kruidenmix
1 eetlepel olijfolie
250 g feta
peper


Verwarm alvast de oven voor op 180°C.

Verwarm 1 liter water op het vuur met de 2 groentenbouillonblokjes zodat de blokjes helemaal oplossen. Neem van het vuur, roer er 1 eetlepel olijfolie door en zet even opzij.

Pel de knoflook en pers hem of snipper hem fijn.
Leg de spaghetti, de tomaten en de knoflook in een ovenschaal.
Leg de feta er (grof verbrokkeld of gewoon in 1 stuk) bovenop en giet de bouillon er overheen.
Breng het geheel op smaak met de Italiaanse kruiden en peper.


Zet 30 minuten in de op 180°C voorverwarmde oven.
Haal de schotel uit de oven en check of de pasta gaar is. De feta moet goudbruin ogen en de tomaatjes gepoft zijn.

Meng alles grof door elkaar. Serveer meteen. Mmm!



(recept uit Libelle Lekker)

Reacties

Populaire posts